fredag 23 december 2011

Med julen inför dörren

Med en viss känsla att julmaten är förberedd och att det blir ett julbord med lite av varje och inte för stort. Iår har jag återinfört jordärtskocksgratäng till skinkan. Det blir så lent och milt och passar så bra till julskinkan.
Så här under julen tycker jag att man ska ha en frihet att välja vad man vill ha men inte slå knut på sig själv. Här är det ganska traditionellt med lite gravad Lax och Skagenröra. Sillen som förvisso är jättegod har vi tagit bort för det är ingen som äter det sedan.
Sedan skinka, köttbullar och prinskorv med brunkål och eller jordärtskocksgratäng. En liten  rensteksmousse blir det också iår för den var så god när jag provade den i butiken. Sedan gör jag nog någon liten apelsinsallad - kanske
Avrundar med lite ost
Efter det är vi proppmätta och belåtna. Innan julbordet har vi förhoppningsvis hunnit med lite motion, frisk luft och den traditionella julbastun

Tänker också på året och framför allt från april när jag på riktigt började sälja våra spanska och sydafrikanska specialiteter och ser fram emot nästa år både att utöka och sälja vidare vårt sortiment och också att skapa mer god mat med produkterna. Redan nu finns vi representerade i fler än 50 butiker från Åre i norr till Simrishamn i söder. Våra nyaste butiker är just Åre Delikatess och Grädda i Åre.

Men nu vill jag önska alla en riktigt GOD JUL med härliga matupplevelser och mycket rörelse!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar