måndag 2 maj 2011

Matkänslorna följer årstiden

Så här års längtar jag alltid efter lättare mat med fräschör. Efter primörer och grillat. Men trots allt är det ju så att det fortfarande inte kommit så mycket primörer så då får man ta till lite annat så man ändå uppnår känslan av fräschhet.
Idag lade jag upp ett recept på hemsidan som jag lagade redan i vintras men som jag nog ska göra om i veckan här just därför att jag tycker det är lite vår- och sommarlikt. Kycklingfiléer med en salsa på druvor och fänkål i en fruktig dressing.
För att få till fruktigheten i dressingen använde jag Verlaques passion fruit balsamic reduction och just ett typiskt exempel på hur du kan använda Verlaques produkter både som marinader och för dressingar. Själva salsan går utmärkt och servera till annat också men bäst blir den till ljust kött. Men som alternativ till kycklingen kan man ju tänka sig en kalkonschnitzel eller lammfärsbiffar ganska lätt stekta.

Glöm inte myntan till, den sätter just den där lilla twisten! Smaklig vårspis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar