onsdag 19 juni 2013

Midsommardricka och en riktig törstsläckare

I vintras lanserade vi på Foodtwist Berry White. Det är en ekologisfruktdryck med vitt te helt utan socker eller sötningsmedel. Nu har vi sålt den i 4 månader och ser att det är många som tycker den är jättegod - inte bara nyttig. Kul ,för att det är precis det som gjorde att vi valde att ta in den i sortimentet.
Godast är förstås Berry White riktigt kall. Sedan vilken smak man väljer är nog upp till en själv. Min personliga favorit är citron och ingefära men jag vet att många tycker persika och gojibär är godast just för att den verkligen smakar persika på  riktigt inte något syntetiskt. De här drickorna fungerar också väldigt bra som ett alkoholfritt alternativ till maten vilket idag borde vara självklart att ha med som alternativ. Många kör bil och dessutom är det många som vill ha något annat än vin eller öl till maten eller som drink. Då känns det mysigt att få något med lite karaktär ändå - visserligen är ju mineralvatten gott men det kan kännas lite tråkigt ibland och man vill ha lite omväxling.

När jag nu planerar midsommar tänker jag på om det här inte är en god eftermiddagsdricka - att dansa runt midsommarstången gör en törstig och är det förhoppningsvis lite sol sätter jag mig gärna nere på bryggan, tar en Berry White och gör just ingenting.

Vill du veta var den finns att köpa nära dig så hör av gärna av dig till oss - du kan nå oss härhttp://www.foodtwist.se/category.html/drycker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar