onsdag 9 april 2014

Clubsanddwich eller en Chicken burger - gott blir det iallafall

Som så ofta förut - middagen efter kvällsträningen behöver gå fort för då är man hungrig! I varje fall är jag det.

Det här är perfekt just då.
Du behöver 1/2 till 1 kycklingfilé per person och 1/2 till 1 choritzo. Dela kycklingfilén rätt igenom så den blir lite tunnare. Stek den gärna i en smaksatt olja. Själv hade jag slängt den i lite Azada apelsinolja tillsammans med lite rökt paprikapulver innan jag sprang ner till mitt favoritpass.
Skiva choritzon lite snettt och stek den också.
Stek vid sidan ett hamburgerbröd per person eller något gott surdegsbröd.
Sedan lägger du upp det som en hamburgare  - brödet, sallad, kycklingskivorna (en eller två), lite korvskivor, 1 halv skivad avocado per person och så toppar du med en rökig bbq sås. Själv använder jag rysligt gärna vår nya sås från Fynbos Hot sweet and smokey som är så där precis lagom stark. 6 på en 10 gradig skala. Gillar man inte rökigt och fullt så starkt är naturligtvis vår Dreamsauce ett bra alternativ.
Vill du ha lite mera grönsaker kan man ha en tomatsallad till.
Fräscht gott och enkelt - det hela tar inte mer en dryga 15 minuter att fixa till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar